De vliegreis en eerste dag - Reisverslag uit Perth, Australië van Margriet Meershoek - WaarBenJij.nu De vliegreis en eerste dag - Reisverslag uit Perth, Australië van Margriet Meershoek - WaarBenJij.nu

De vliegreis en eerste dag

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

25 Juli 2014 | Australië, Perth

De eerste hele dag zit erop! Ik zal eerst bij de vliegreis beginnen; we zijn donderdag de 23 ste ( juni) om 15.30 vertrokken van Schiphol, we vlogen met de Emirates. We hadden mooie plaatsen met een tv- tje in de stoel voor je, waar behalve een hoop films ook een heleboel spelletjes opzaten. Dus de tijd goed doorgekomen met films en gamen. Rond 12 uur snachts geland op Dubai, wat een mooi vliegveld is dat! Een supermooi gebouw met grote gebogen ramen! Binnenin waan je je ook in een sprookje met een hoge hal, ( nep-)palmbomen en een grote waterval. Alle winkeltjes waren open terwijl het midden in de nacht was. We zijn onze tijd dus wel doorgekomen. Om 3" uur snachts ( lokale tijd) stegen vlogen we verder, we dachten nu een paar uurtjes te kunnen slapen, maar een half uurtje na het opstijgen kwamen ze al met ontbijt langs, zaten we niet echt op te wachten ;-). Toch uiteindelijk een paar uurtjes slaap kunnen pakken. Na 10 uur vliegen vanaf Dubai landden we in Perth, daar nog een tijd moeten wachten voordat we door de douane waren ( die aussies controleren alles 3 keer!) maar eindelijk waren we er! Gelukkig stond John ons op te wachten en werden we warm welkom geheten, en later ook door Tammy in hun huis. Inmiddels was het al 8 uur savonds, wat gegeten en niet te laat naar bed. Heerlijk geslapen en rond 10 uur maar eens onze ogen open gedaan. Op deze manier heb je niet zoveel last van je Jetlag. Na een heerlijk ontbijt een wandeling door het park gemaakt, bijzondere bomen en planten gezien en de meiden hebben gespeeld in een echte Australische speeltuin. 's Middags hadden we een afspraak op de Perth Waldorf School voor een rondleiding. We werden erg vriendelijk ontvangen en kregen uitleg over de school. De school ligt op een groot terrein, waar vooraan de kleuterklassen en de lagere klassen ( t/m klas 7) zijn. Achteraan ligt de bovenbouw ( klas 8 tm 12) . Elke klas heeft zijn eigen gebouwtje en de gebouwen liggen in een hoefijzervormig rond een een centraal punt. De klaslokalen lijken erg op de vrije scholen in Nederland, maar ze voelen heel warm aan doordat de gebouwtjes 8 hoekig waren. Ook hadden ze zowaar plastic stoelen, erg tegen de vrije school filosofie! Er waren aparte gebouwen voor handwerken, houtbewerken en science ( voor de bovenbouw). Ook haalden ze fantastische speelruimte, om jaloers op te worden :-)
Na dit fantastische bezoek zijn we naar Fremantle gegaan, de havenstad van Perth. John werk er en heeft zich bij ons gevoegd. Hier een overdekte markt gezien en gewandeld door de straten. 'S' Avondshow heeft de rest van de familie bij ons gevoegd en zijn we met z'n allen fisch and chips gaan eten. Erg gezellig! Nu zitten we weer bij John en Tammy thuis, de heren kijken de tour de france en de vrouwen zitten op de tablets te spelen. Tot nu toe hebben we het fantastisch hier in Down under!

• 25 Juli 2014 - 20:35

Oma Riet:

Leuk dat ik het helemaal open kan maken. Het telefoontje van Dorothe vond ik wel heel prettig. Zij is een goede tussenpersoon. Hier is alles goed. Jullie veel plezier en ik kijk uit naar de volgende blz.
    Groetjes, Riet

• 26 Juli 2014 - 17:54

Geja:

Hoi allemaal, fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Ik wist niet dat Australië ook het Vrije Schoolconcept kende. Weer wat geleerd. Snel weer schrijven hoor! Groetjes, Jan-Cees, Geja, Marije en Aart