Australie in al zijn vormen - Reisverslag uit Perth, Australië van Margriet Meershoek - WaarBenJij.nu Australie in al zijn vormen - Reisverslag uit Perth, Australië van Margriet Meershoek - WaarBenJij.nu

Australie in al zijn vormen

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

30 Juli 2014 | Australië, Perth

Gisteren zijn we op pad geweest naar Lancelin en de Pinnacles geweest, beide 2 bezienswaardigheden een paar uur rijden ten noorden van Perth.
Bij Lancelin zijn witte duinen in het landschap, waar je vanaf kan surfen of glijden, een vreemde gewaarwoording. Natuurlijk hadden wij geen surfboarden, maar er waren koreaanse touristen die zo vriendelijk waren om hun surfboardbaan de meiden uit te lenen. Dolle pret!
Daarna nog een uurtje doorrijden naar de Pinnacles, puntige rotsen in een woestijnachtig landschap! Het is niet helemaal duidelijk hoe ze zijn ontstaan, maar de gedachte is dat het versteende boomstammen zijn, nadat ze onder het zand waren gekomen. Het was een overweldigend gezicht daar, waarbij het zand opvallend oker geel was. Vanhier uit 3 uur teruggereden naar perth, door een landschap met bomen en struiken, maar zonder huizen. We zijn door 2 dorpjes gereden, die werkelijk uit niet meer dan 4 huizen bestonden. Ongeloofelijk leeg gebied ( ook onze telefoons hadden geen bereik meer :-( )
Uiteindelijk heerlijk gegeten in een echte australische pub, waar alle jeugd van 15 tot 75 jaar bij elkaar kwam ( hi mate, how're you doing? ).
Vandaag wat rustiger aan gedaan, vanmorgen nog een keer naar de Perth Waldorf School geweest om een kop thee te drinken met een stuk taart. Leuk om te zien hoe alle kinderen aan de gang waren op school. Erna naar een megagrote shoppingmall gegaan en veel te veel geld uit gegeven! Kortom een prima dag wederom!

• 30 Juli 2014 - 21:09

Annemieke:

het gaat helemaal leuk en goed dus daar. En veel indrukken en jullie zijn net een week weg. Dus nog verder goed genieten.