De stad Perth en de barbeque - Reisverslag uit Perth, Australië van Margriet Meershoek - WaarBenJij.nu De stad Perth en de barbeque - Reisverslag uit Perth, Australië van Margriet Meershoek - WaarBenJij.nu

De stad Perth en de barbeque

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

02 Augustus 2014 | Australië, Perth

Wat gaat de tijd toch snel, voor je het weet zijn we hier alweer bijna aan het einde van ons verblijf hier.
Twee dagen geleden zijn we met John en Tammy naar het centrum van Perth geweest, een indrukwekkende stad! Mooi gerestaureerde oude gebouwen naast moderne wolkenkrabbers. Toen we aankwamen zijn we eerst met de bus ( gratis!! ) naar de Swan River gegaan en met een bootje overgevaren. perth is gebouwd rond de Swan River en het heeft dus een belangrijke plaats in de stad. We hebben toen een stuk over de boulevard gelopen en alvast mooie appartementen voor John en Tammy uitgezocht ( wel een beetje duur helaas). Daarna terug over de rivier de stad in. Fantastisch on rond te lopen, het is moeilijk te beschrijven, je zou het gewoon zelf moeten doen! Onverwachts kwamen we in een stratje wat erg deed denken aan een Harry potter straatje, erg leuk.
Met de schemering naar de plaatselijke begraafplaats geweest, waar we kangaroes konden spotten.
Gistern naar een park in de buurt geweest, waar we hebben gewandeld en genoten van de mooie natuur! Tussen de middag gebarbequd bij een van de vele openbare barbeques. Je gooit er een dollar in en je hebt 20 min een warme plaat, waarop je kan bakken! Na een heerlijke lunch zijn we naar de chocoladefabriek geweest, waar je gratis chocolade kon proeven, niet verkeerd. Daarna nog even naar de Dutch Shopgeweest, waar Tammy de voorraad hagelslag, muisjes en koffiepads voor de Senseo kon aanvullen. Bij de schemering opnieuw kangaroes spotten!
Vandaag een rustig ochtendje gehad, koffers gepakt, meiden in het zwembad gezwommen ( ongeveer 13 graden!) en terwijl ik dit schrijf heerlijk genieten van thee met vergebakken muffins. Mmmmmmmm. Vanmiddag gaat Fred en de meiden kanoën op de Swanriver met Katie en haar vriend Simon. Morgenochtend moeten we hier helaas alweer weg, dan vliegen we naar Margaret en Steve in Brisbane. We gaan het supergave verblijf hier zeker missen! Thank you John and Tammy!!