Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Margriet Meershoek - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Margriet Meershoek - WaarBenJij.nu

Brisbane

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

04 Augustus 2014 | Australië, Brisbane

We zijn in Brisbane, gisteren aangekomen. We zijn smorgens vroeg door John en Tammy weggebracht, het was erg jammer dat we afscheid moesten nemen. Na een vlucht van 4 uur ( en een tijdsverschil van 2 uur) eind van de middag eengekomen in Brisbane. Vanuit het vliegtuig had je mooi zicht op Australie en het was verbazingwekkrnd dat er in ihet binnenland helemaal niets was, behalve rode aarde. Geen wegen, nouwelijks begroeing, alleen maar wat droge rivieren. Fascinerend. In Brisbane werden we opgehaald door Margaret, Steve en Anneka. Het was een fijn weerzien. Zij blijken in een fantastisch mooi oud koloniaal huis te wonen, gebouwd in 1926. Zij hebben ( superlief) hun slaapkamer afgestaan voor ons en Margaret blijkt de hele week vrij genomen te hebben. We voelen ons erg vereerd!
Vandaag heeft Margaret ons meegenomen naar Brisbane, een echte wereldstad met veel hoge wolkenkrabbers en mooie oude ( goed gerenoveerde) gebouwen. We hebben veel van de stad gezien, alleen wel steeds heuveltje op, heuveltje af (au knieen). Heel stom had ik mijn Ipad thuis laten liggen, dus ik hebbhelaas geen foto's kunnen maken. Hopelijk gaan we deze week nog een keer zodat ik dan nog wat foto's kan maken. Vanavond zijn der meiden samen met mij naar Margaret meegeweest neear de Girl Guides, een soort scouting. Toch weer heel anders dan nij ons, maar wel leuk om te zien.
Morgen gaan we naar de Australian Zoo, de dierentuin van Steve Irwin ( je weet wel, de crocodil hunter!, ja hij is inmiddels dood). Straks lekker slapen