Koala's en walvissen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Margriet Meershoek - WaarBenJij.nu Koala's en walvissen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Margriet Meershoek - WaarBenJij.nu

Koala's en walvissen

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

07 Augustus 2014 | Australië, Brisbane

Het lijkt wel of het hier een aaneenschakeling van hoogtepunten os! Gisteren zijn we, met Margaret en Steve, naar Mount Coot-tha geweest, waar we een schitteren uitzicht over de stad hadden. Erna zijn we naar Lone Pine Sanctuary geweest, van oorsprong een opvang plek voor Koala's, maar inmiddels een kleine dierentuin waar een hoop australische dieren waren, zoals kangaroes, kakatoe's , dingo's, tasmanian devils, en een heleboel koala's. Vooral de koala's waren favoriet bij de meiden, maar ze zien er dan ookwel erg knuffelig en schattig uit. We hebben alle koala's uitgebreid bekeken :-). Ook hebben we weer een heleboel kangaroes kunnen aaien en bekijken, oa een kangaroe met een joey (= baby kangaroetje) in haar buidel.
Vandaag zijn we naar Redcliffe geweest, hier kwamen de BeeGees vandaan ;-). We kwamen echter niet voor de BeeGees, maar gingen met een bood een stuk de zee op voor whalewatching. En ja hoor, na ongeveer een uurtje varen waten er walvissen vlak bij ons. Het was een moeder met kind en later nog een andere walvis erbij. Op zo'n 25 meter van de boot kwamen ze steeds boven en hoorde je ze water spuiten. Een enkele keer sprongen ze uit het water. Plots kwam er een walvis op 5 meter afstand aan de voorkant van de boot boot boven, gaaf! Het was fantastisch die grote mooie dieren van zo dichtbij te zien. Een once in a lifetime experience! We hadden heerlijk weer, rond de 24 graden met stralende zon, en dan te bedenken dat het hier midden winter is!
's Avonds heerlijk fish and chips gegeten, in combinatie met pannenkoeken, aussie en dutch naast elkaar, haha.
Morgen een rustig dagje gepland, want Elianne is niet lekker ( erg verkouden) en Fred is aan een spier geblesseerd. Het zal dus shoppen voor de overgebleven dames worden!