Blue mountains en weinig WiFi - Reisverslag uit Bathurst, Australië van Margriet Meershoek - WaarBenJij.nu Blue mountains en weinig WiFi - Reisverslag uit Bathurst, Australië van Margriet Meershoek - WaarBenJij.nu

Blue mountains en weinig WiFi

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

17 Augustus 2014 | Australië, Bathurst

Het is al even geleden dat ik bijgeschreven heb, maar we zitten nu op een plek zonder wifi ( hellup! :-) )
Afgelopen woensdag zijn we vanaf zijn we vanaf Brisbane naar Sydney gevlogen, we hadden 40 min om na het landen onze koffers te pakken, een ticket voor de trein te kopen, met de trein van de airport te gaan ( 3 haltes) en op cental station de trein naar de blue mountains te nemen ( eerst uitzoeken waar hij vertrok) . Twee minuten voor tijd sprongen we in de trein en konden we tot rust komen, na 2 uur waren we in Lawson, bij oom Kees, waar Gerarda, John en Tammy ook waren, erg gezellig. Hier konden we de auto van oom Kees lenen voor de komende week en zijn we nog een uur verder gereden totdat we bij ons onderkomen in Bathurst ( in de Blue Mountains) waren. We zitten in een schattige cottages, gebouwd in 1890, midden in Bathurst!
Donderdag een beetje bathurst verkent en erna met Gerarda en familie, Kees en John en Tammy ( die toevallig hier in de buurt moesten Ijn) gegeten in een idillisch restaurantje met een huiskangoeroe die de borden leeglikten als je klaar was ( en liefst al begon als je nog aan het eten was;-). Erna nog naar een mooi uitzichtpunt gereden en daarna helaas definief John en Tammy uitgezwaaid.
Vrijdag zijn we naar een klein stadje uit de tijd van de gold rush gegaan, Hills End, het einde van de wereld. 100 jaar geleden leefden hier 30.000 mensen, maar inmiddels is het bijna een spookstadje geworden en omdat het hier buiten het seizoen is, was bijna alles dicht. Toch voor de volgende dag wat dingen konden regelen en weer een lange tocht door een schitterend landschap terug! Wel wat teleustellende dag. 'S Avonds gezellig bij Gerarda, Tony en Maddie gegeten.
Zaterdagochtend vroeg op, want om 7 uur ging Gerarda om Fred en de meiden naar Mount Panorama om kangaroes te zien. Wel een enkele gezien, maar minder dan verwacht. Wel even een rondje op het beroemde racecircuit gereden.
Daarna wederom naar Hills End geweest, waar nu wel 6 mensen te zien waren. Zoals afgesproken gingen we reden we naar een eenzame schoorsteen naast de weg, waar we werden opgewacht door Ted, een echte Aussie van 81 jaar, die ons meenam naar een beekje waar we goud konden zoeken. Eerst een grote schep zand en stenen in een pan en dan spoelen in de rivier! Supergaaf en natuurlijk hebben we wat goud( stof) gevonden ( voor ongeveer 7 dollar waarde!). Een fantastische ervaring om echt op de ouderwetse manier goud te wassen!
Erna nog een rondleiding in een mijn gehad ( waar nooit goud gevonden was, daarom was de bijnaam van de mijn: losers Mine).
Nog een wel aardig museum over goud zoeken bekeken ( History Hill) en hierna terug naar Bathurst waar Gerarda en familie gezellig kwamen eten bij ons.
Nu op zondag ochtend bij Gerarda thuis, waar we kunnen inloggen op hun WiFi en ik dus tijd heb om even de blog bij te schrijven. Het plan is om straks Kees op te halen om dan naar de beroemde " three sisters" te gaan bekijken.
Ik Zal kijken of ik er nog wat foto's op kan zetten, want mijn ruimte bij deze site is bijna vol!
De volgende keer met WiFi schrijf ik verder......

• 18 Augustus 2014 - 17:23

Silvia:

Hoi luitjes. Gaaf hoor goudzoekers. Ik zou nog een paar dagen blijven zeven. Wie weet hoe rijk je terugkomt. Nog heel veel moois en plezier. Ik hoor binnenkort vast heeeeeeeel veeeeeel verhalen.