De laatste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Margriet Meershoek - WaarBenJij.nu De laatste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Margriet Meershoek - WaarBenJij.nu

De laatste week

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

21 Augustus 2014 | Australië, Sydney

Voor je het weet ( en weer WiFi hebt) ben je weer 4 dagen verder! Ik was bij zondag gebleven. Nadat we bij Kees koffie met taart hadden gedronken en geten zijn we naar de broemde " Three Sisters" gegaan. Helaas was het regenachtig en erg mistig en lagen de zusters verstopt in de mist. Toch naar de Scenic Skyway gegaan waar je met een treintje naar beneden kon. Kees en ik zijn met het treintje gegaan en de anderen hebben de trap van 1000 treden naar beneden genomen, dwars door het dichte bos van de Mountains. Schitterend. Wel met z'n allen weer met het treintje omhoog, want de trappen weer op was wat teveel voor iedereen. Daarna nog met de kabelbaan naar de overkant van het ravijn gegaan en inmiddels hadden we goed uitzicht op de gezusters. Avonds door Kees bij de plaatselijke Chinees van Lawson mee uiteten genomen. Lekker en gezellig. Op maandag hadden we een tour geplant met een fourwheeldrive. Om 8.15 stond Ian al voor de deur en nam ons mee de bergen in. Tony en Gerda reden met hun eigen Jeep achter ons aan. Helaas was het weer regenachtig, zodat de uitzichten verstopt in de mist waren.. Door de regen waren de kangaroes wel actief, zodat we er velen hebben gezien. Het was een schitterende tocht dwars door de bergen over kleine, stijle en erg glibberige weggetjes. Midden in de Bush hadden we theepauze en het was verbazingwekkend wat er allemaal voor lekkers uit de auto kwam! . De tocht was een schitterende ervaring! Smiddags nog kort bij de Mac Donalds gezeten, maar daar was de WiFi erg slecht ( helaas). Dinsdag hebben we gebruikt om door Bathurst te lopen en te genieten van de vele mooie oude huizen en gebouwen. Ook het fossiel museum bezocht wat een mooie collectie aan allerlei edelstenen en edelmetalen had. Ook een skelet van een T- rex ( uit Amerika!) sierde de collectie. Avonds afscheidsetentje met de Maders gehad in een mooi restaurant, waar we op de overdekte veranda een mooi uitzicht over de lichtjes van de stad hadden. Heerlijk gegeten, maar aan alle leuke dingen komt een eind, helaas. Woensdag op tijd naar Lawson gegaan waar we de auto van Kees, die we al die tijd mochten lenen, terug gebracht hebben. Na het koffiedrinken bij hem met de trein naar Sidney gegaan, waar we voor de komende 2 dagen onze intrek in Ibis-budget namen. Een eenvoudige maar nette kamer, maar met uitzicht op de Harbourbridge en het Operahouse!. Savonds gezellig gegeten met Michael en Arwin ( Micheal is de laatste van der Donk telg die we in Australië ontmoetten). Vandaag een dag in Sydney, waar we ons al vergaapt hebben aan de Harbourbridge en het Operahouse. In en Operahouse een mooie tour gehad en nu lunchen bij de Subway , hier blijkt WiFi te zijn!! Dus maar even snel het verslag bijschrijven . Foto's gaat helaas niet meer lukken, die krijgen jullie thuis wel te zien. Vandaag en morgen nog verder Sydney onveilig maken en helaas morgenavond naar huis, dan is deze onvergetelijke vakantie afgelopen, snik!
Misschien dat ik thuis nog wat foto's erbij kan voegen, anders zullen jullie het met deze collectie moeten doen!

• 21 Augustus 2014 - 13:57

Pesikjes:

Wel ontzettend leuk om die onvergetelijke vakantie op deze manier met het thuisfront te delen. Goeie terugreis. Grz from Nutvillage

• 21 Augustus 2014 - 18:29

Riet:

Eindelijk iets kunnen volgen met mijn nieuwe laptop, leuk hoor. Ik ben benieuwd naar alle foto's. Ik weet niet of je dit ontvangt. Geniet van de laatste dagen en slaap maar uit in het vliegtuig. Gr. Oma.

• 22 Augustus 2014 - 12:01

Gerda:

Lang leve de wifi ;). Vanwege vakantie (en dus ook niet altijd wifi) niet alle verhalen gelezen maar wel aantal en ook via FB foto's gezien. Wat een geweldige en onvergetelijke reis hebben jullie gemaakt!