Rust en Movieworld - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Margriet Meershoek - WaarBenJij.nu Rust en Movieworld - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Margriet Meershoek - WaarBenJij.nu

Rust en Movieworld

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

09 Augustus 2014 | Australië, Brisbane

Even weer een stukje bijschrijven, wat gaan de dagen hard!
Gisteren hebben we een relatief rustige dag gehad, Fred was aan een beenspier geblesseerd ( dat heb je als je zonodig moet gaan hardlopen in de vakantie!) en Elianne was niet lekker omdat ze erg verkouden is. Daarom zijn Aranka, Margaret en ik naar de plaatselijke shoppingmall geweest om wat te winkelen, en de rest van de dag wat rond het huis gehangen. Elianne en Aranka wilden graag zwemmen in het zwembad en Margaret was zo lief om het zwemklaar te maken. Het water was 15 graden, dus het werd een korte zwemoartij. De meiden hadden veel plezier, maar de aussies verklaarde ons voor gek, om met dit koude winterweer (23 graden!) te gaan zwemmen ;-)
Vandaag vroeg op, omdat we naar WB Movieworld goldcoast gingen. Na een uurtje rijden waren we er. De enge achtbanen waren al van een afstandje te zien. Omdat het weekend is, waren we er met Margaret, Steve, Anneka en Izaak, het was erg gezellig. Eerst naar een show van motorrijders en auto's geweest, erg spectaculair! Daarna begonnen we bij de kinderachtbanen, maar al snel wilde de kinderen naar de grote achtbanen, helaas moch Aranka niet overal in omdat ze nog geen 1,40 m was. Wel zijn we met z'n allen in een bootje geweest, die van grote hoogte in het water plonsde, we waren dus lekker nat! Na een goede lunch, nog een paar attracties gedaan, een 4d film bekeken. Er was een mooie parade in de hoofdstraat van alle filmfiguren en zowaar Batman een hand gegeven, die hand was ik noooooiiit meer! Afgesloten met een Ben en Jerry ijs en moe naar huis. Het was erg leuk om te zien hoe de kinderen met elkaar optrokken hoewel ze elkaars taal niet spraken. In de auto naar huis hebben de dutchgirls de Aussies tellen in het Nederlands geleerd! Nu maar hopen dat ze het onthouden!
Vanavond redelijk vroeg naar bed, want we zijn allemaal erg moe van deze drukke dag!